کف کاذب ضد زلزله

کف کاذب ضد زلزله. زلزله یک عامل طبیعی و غیر قابل انکار است. کره زمین در روز سه هزار و نهصد و پنجاه و هفت بار می لرزد و کشور ما روزانه 30 بار!!!. اهمیت ساختار و روشهای اجرای سیستم کف کاذب در برابر فشار های وارده بر اثر زلزله بر پایداری این سیستم تاثیر فراوانی دارد. شرکت نوآوران کیان ارتباط پایدار با کوله باری از تجربه  سالهاست در خصوص طراحی کف کاذب ضد زلزله تحقیق -طراحی و تولید و نصب آن فعالیت نموده است. سازه کف کاذب ضد زلزله جدیدترین طراحی این تیم است. این سازه بعنوان سازه ضد زلزله کف کاذب دارای گواهی ثبت اختراع بوده و بصورت انحصاری توسط برند کف کاذب نوآوران تولید میگردد.

زلزله چه تاثیری بر ساختار کف کاذب می گذارد؟

برای پاسخ به این سوال مهم یکبار دیگر قطعات سیستم کف کاذب را نام می بریم:

  • کفشک
  • میله رابط
  • کلاهک
  • مهره رگلاژ
  • استرینگر و پیچ های اتصال
  • پنل کف کاذب

    عملکرد قطعات سیستم کف کاذب ضد زلزله

    کفشک که محل انتقال نیروهای وارده بر سیستم کف کاذب است و تحت تاثیر فشارهای عمودی و افقی هنگام زمین لرزه قرار می گیرد. این قطعه نقش بسیار مهمی در دفع فشار های وارده هنگام زمین لرزه و تردد بر روی ساختار کف کاذب ایفا می کند. علاوه بر حفظ تعادل ساختار وظیفه مهم دفع فشار های وارده بر کل سیستم  را بر عهده دارد. چنانچه از از مدل سیستم زیر سازی کف کاذب ضد زلزله استفاده نمی کنید به توصیه های زیر توجه کنید:
    هرگز کفشک پایه کف کاذب را به زمین متصل نکنید.
    هنگامی که شما کفشک را بوسیله رولبولت -چسب و یا پیچ به زمین متصل می کنید اجازه دفع فشارهای وارده بر ساختار کف کاذب را از کفشک خواهید گرفت. اتصال کفشک به زمین مانند حذف کمک فنر های خودرو عمل می کند. وقتی خودرو فاقد کمک فنر باشد تمام فشارهای وارده به شاسی و بدنه آن وارد می شود و در گذر زمان خودرو از هم می پاشد!!!
    هدف از اتصال کفشک به زمین چیست؟
    تنها جوابی که وجود دارد جلوگیری از جابجایی پایه کف کاذب است.

 و اما نظر کارشناس برای این پاسخ:

پایه کف کاذب بوسیله استرینگر‌های متصل به کلاهک در جای خود ثابت خواهد ماند. استرینگر‌ها از چهار جهت کلاهک را  نگه داشته اند ویکی از وظایف آنها حفظ فواصل بین پایه‌ها است. وقتی کفشک  به زمین متصل نباشد با ترولانس حدود یک سانتی متر در جای خود آزادانه تمامی فشار های وارده را دفع می کند.

کفشک را به زمین متصل نکنید.     

2-فریم دور کف کاذب را به دیوار متصل نکنید!!

با اتصال فریم دور به دیوار های اطراف انتقال فشارهای وارده از سمت دیوار به ساختار کف کاذب دو صد چندان خواهد شد. اجازه بدهید فریم دور روی پایه‌هایی از جنس خود قرار بگیرد دقیقا مثل یک چهار پایه.

3- استرینگر های  منتهی به فریم دور را به فریم دور جوش یا پرچ وپیچ نکنید.

اجازه دهید ساختار مشبک سیستم زیر سازی وظیفه‌ی خود را بدرستی انجام دهد. با اتصال استرینگر‌ها به تجهیزات و دیوار‌ها و یا فریم دور حرکت کفشک به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و ساختار سیستم کف کاذب شما خیلی زود نیاز به رگلاژ پیدا خواهد کرد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و یا ثبت سفارش با همکاران  ما  در نوآوران کیان ارتباط پایدار تماس حاصل فرمائید. با لبخند پاسخگوی شما هستیم. 09900190083

چگونه می توان ساختمان ضد زلزله ساخت؟

  • مقابله با زمین لرزه با میراگر
  • استفاده از دستگاه کنترل ارتعاشات
  • مقاوم سازی ساختار ساختمان
  • بکار گیری از پوشش نامرئی لرزه ای
  • استفاده از پاندول قدرت

روشهای مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

سبک سازی ساختمان:

همانطور که مشخص است آجر و بلوک های بتنی دارای وزن بالایی هستند و مقاومت پایینی در برابر زمین لرزه دارند. وقتی این مصالح در دیوار چینی، استفاده می شود، هنگام وقوع زلزله فرو ریخته  می ریزند و در نتیجه بعد از آن سقف ساختمان نیز فرو خواهد ریخت. و خسارات جبران ناپذیری برجا می گذارد. پس برای سبک سازی ساختمان استفاده از این مصالح پیشنهاد نمی شوند.

استفاده از اتصالات صحیح و مناسب

یکی از راه های  ایمن سازی ساختمان در برابر لرزش، استفاده از اتصالات مقاوم و متناسب با سازه می باشد. چرا که هر چه قطعات مقاوم تر باشند ساختمان در برابر لرزش مقاوم تر خواهد بود و دیرتر فرو می ریزد.

به کار گیری تکنیک‌ها جدید و به روز دنیا

با پیشرفت تکنولوژی مصالح و تجهیزات بسیار متنوعی در زمینه ایمن سازی ساختمان ها به وجود آمد. کف کاذب ضد زلزله (Earthquake anti-earthquake floor): از دیگر روشهای نوین، جهت بالا بردن مقاومت ساختمان در برابر زلزله می توان به موارد زیر اشاره نمود. استفاده از سازه های مقاوم در برابر لرزش های سنگین، نصب کف کاذب ضد زلزله، سقف ضد زلزله

طراحی نقشه اصولی و مهندسی شده برای ساختمان

ساختمان باید طبق اصول و قوانین مشخص زیر نظر مهندسین مربوطه طراحی و شروع به ساخت گردد.

تا با بکارگیری مصالح و تکنیک های روز، در برابر لرزش زمین ایمن شود.

قابلیت انعطاف پذیری در ساختمان:

تجهیزات مدرن ساختمان امروزه جای مصالح سنتی را گرفته است. این مصالح جدید در برابر لرزش و فشار دچار شکستگی و تغییر شکل نمی شوند و مانع فرو ریختن دیوار‌ها می گردند.

رعایت نظم در ساخت:

منظور از نظم در ساخت برابر بودن میزان جرم، مقاومت و سختی در کل ساختمان است. باید در زمان زمین لرزه مطمئن باشید که حرکت جانبی همه ساختمان به یک اندازه می باشد. اگر نظم در ساخت و ساز رعایت شده باشد میزان انرژی زلزله در همه قسمت‌ها برابر می باشد و کل آن یک باره فرو نخواهد ریخت.

ویژگی های کف کاذب ضد زلزله:

کف کاذب ضد زلزله مقاوم در برابر لرزش های شدید و تحمل بار بالا می باشد. فشار های نقطه ای و گسترده را به راحتی تحمل می کند. این محصول مطابق با استاندارد های بین‌المللی تولید می شود. نصب و نگهداری آسان از قابلیت های مهم این مدل کف کاذب می باشد. مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و با تمام شرایط آب و هوایی سازگار می باشد. قابل نصب در محیط های مرطوب می باشد و به راحتی قابل شستشو با مواد شوینده است. این محصول ضد خش بوده و در مکان‌هایی که تردد بالا وجود دارد آسیب نمی بیند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کف کاذب ضد زلزله اینجا کلیک کنید.

در کدام طبقه زندگی کنیم؟

در هنگام  زمین لرزه خطرات و آسیب‌هایی که ساختمان های مسطح را تهدید می کند کمتر از آپارتمان‌ها و ساختمان های بلند است. شاید این پرسش برای شما هم پیش آمده که در کدام طبقه از ساختمان زندگی کنیم تا از خطرات زلزله در امان باشیم؟ مشخص است که هر طبقه از یک آپارتمان معایب و مزایایی دارد. گاهی در یک منطقه طبقات همکف و گاهی طبقات بالا در برابر زلزله آسیب بیشتری می بینند. این موضوع بستگی به شدت زمین لرزه و مدت آن دارد. اما به وضوح مشخص است که خروج از ساختمان در زمان زلزله در ساختمانهای مسطح و همکف راحت تر و سریع تر می باشد.

اگر سازه ساختمان استاندارد و مقاوم نباشد:

در زمان لرزش های سنگین تمام بار ساختمان روی طبقه همکف و پایین وارد خواهد شد.  و در صورتی که سازه  توان تحمل این بار زیاد را نداشته باشد طبقات پایین آسیب زیادی خواهند دید. اما به طور کلی نمی توان گفت کدام طبقه در برابر زلزله مقاوم است. چون بستگی به نوع سازه و تجهیزات به کار رفته در ساختمان و شدت انرژی زلزله دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمن سازی ساختمان در برابر زلزله با ما تماس  بگیرید..09900190083