کف کاذب برج مراقبت

یکی از تفاوت هایی که کار کردن در برج مراقبت با محیط های کنترلی دیگر مثل اتاق برق یا اتاق سرور دارد این است که نوع تجهیزاتی که در برج مراقبت وجود دارد و کاراهایی که آنجا انجام میشود با جان انسانها مرتبط است.

نصب کف کاذب برج مراقبت فرودگاه

مهمترین مواردی که باید هنگام انتخاب کف کاذب برج مراقبت در نظر گرفت 

  • سهولت کارایی و دسترسی به تجهیزات

در برج مراقبت تجهیزات بسیار حساسی وجود دارد که تردد هواپیماها و امنیت هوایی را چک میکنند .  بنابراین باید از متریالی در این اتاق ها استفاده شود که علاوه بر اینکه سهولت کارایی را برای کارمندان فراهم کند مانع از ارائه خدمات هم نشود. یکی از موارد دیگری که باید برای کف کاذب برج مراقبت در نظر گرفت سهولت دسترسی به تجهیزاتی هست که روی کف کاذب  وصد البته زیر کف قرار میگیردمانند سینی کابل حاوی ارتباط های حساس سیستمی.

  • کف پوش مناسب

اگر کف کاذبی در این اتاق ها استفاده شود که زیرسازی یا کف پوش مناسب نداشته باشد در هر سرویس دوره ای این کف با مشکل مواجه هستند . سر و صداهایی که ممکن است ایجاد کنند میتواند مشکل ساز شوند زیرا افرادی که در این محیط کار میکنند با رادار و بیسیم سروکار دارند و باید در آرامش فعالیت کنند .

نکته ای که بسیار مهم است کف کاذبی که با کف پوش هست نباید در برج مراقبت کار شود و بهترین گزینه روکش سرامیکی است.

زیرا افرادی که آنجا هستند برروی صندلی چرخدار مینشینند و باید بتوانند براحتی و سرعت با صندلی حرکت کنند درغیر این صورت میتواند روی عملکرد فرد تاثیر بگذارد. بنابراین کف کاذبی که استفاده میشود باید در برابر حرکت چرخ صندلی روان باشد و مانع حرکت چرخ صندلی نشود.

  • شکل ظاهری

چون کارمندان به صورت ۲۴ساعته در این اتاق ها مشغول کار هستند انتخاب کف کاذب برای این محیط فقط جنبه کارایی ندارد بلکه علاوه بر آن باید جنبه روانی را هم مد نظر قرار داد. رنگ مناسبی داشته باشد که فضای مناسبی را از نظر روحی بوجود بیاورد. باید کف کاذبی کار شود که هم همخوانی داشته باشد با بقیه تجهیزات و هم مصنوعی نباشد ، چرک و جرم را جذب نکند و نظافت راحتی داشته باشد.

  • مقاومت بالا

کف کاذبی که در برج مراقبت کار میشود باید مقاومت لازم را داشته باشد زیرا تجهیزاتی که در برج مراقبت قرار دارند سنگین هستند . باتوجه به حساسیت برج مراقبت باید بهترین نوع کف کاذب کار شود که مقاومت بالایی داشته باشد و مدت بسیار طولانی قابل استفاده باشد .

  • بازتاب نور

مسئله مهمی که برج های مراقبت با آن مواجه هستند بازتاب نور در شب است.  بعد از تاریک شدن هوا و روشن شدن چراغ ها در برج و انعکاس نور از داخل به بیرون شیشه ها تبدیل به آینه می شود. کف کاذبی که قرار است در برج مراقبت استفاده شوند باید با روشی طراحی و تولید و اجرا شود که بازتاب نور در آن درنظر گرفته شده باشد. در این محیط باید بسیار کیپ کار شوند و از هدر رفتن هوایی که زیر کف کاذب وجود دارد جلوگیری شود همچنین مانع ورود گرد و خاک به زیر کف کاذب شود.

  • عایق صوت

برج های مراقبت به این دلیل که کنار خط های هوایی قرار دارند درصد آلودگی صوتی بالایی دارند .  قسمتی از این صداها توسط شیشه ها و سقف کاذب برج گرفته میشود و درصد قابل توجهی از آن توسط کف وارد میشود . بنابراین کف کاذبی که استفاده میشود باید عایق صوت باشد.

تیم نوآوران در زمینه تامین و اجرای کف کاذب برج مراقبت تجربه زیادی دارد از جمله فرودگاه اصفهان ، فرودگاه همدان ، فرودگاه کیش .

ما موفق به تولید کف کاذبی شده ایم که کاملا عایق صوت است علاوه بر این ما میتوانیم کف کاذب را متناسب با شرایط خاص شما طراحی و تولید کنیم .

برای مشاوره بیشتر با تماس بگیرید.