عوامل تاثیر گذار روی کف کاذب چیست؟

عوامل تاثیر گذار روی کف کاذب :( خراب شدن کف کاذب ) سیستم کف کاذب بصورت مداوم تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد. سیستم کف کاذب سازه ای است که بصورت مستقل بر روی کف اصلی محیط قرار می گیرد. وقتی روی کف کاذب تردد می کنید ،این سیستم سعی بر دفع فشار های وارده خواهد کرد. وزن شما و تنش های حرکتی همگی از سطح پنل به سوی سیستم زیر سازی حرکت خواهد کرد.این فشار های وارده باید به نقطه ایی ختم شود و نهایتا از سیستم کف کاذب دفع گردد. ما در این مقاله سعی داریم عوامل مخرب کف کاذب را مورد بررسی قرار دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

عوامل تاثیر گذار روی کف کاذب

  • محیط اطراف سیستم کف کاذب
  • ترددها
  • تجهیزات
  • عوامل محیطی
  • لرزش های ساختمانی و زلزله

تاثیر محیط اطراف روی کف کاذب:

اگر قرار باشد شما کف کاذب را داخل یک اتاق مستقر در یک سالن بزرگ اجرا کنید ، بهتر است از دیوار پارتیشن های مستحکم استفاده کنید. چراکه ردیف های کناری سیستم کف کاذب بایستی بسیار دقیق و بودن درز با دیوار اجرا شود. چنانچه دیوار های اطراف کف کاذب از استحکام کافی برخوردار نباشند احتمال ایجاد فاصله و نهایتا به هم ریختگی پنل و سازه کف کاذب  وجود خواهد داشت.خراب شدن کف کاذب

تعمیر و نگهداری کف کاذب را در مقاله زیر  مطالعه فرمایید:

تعمیر و نگهداری کف کاذب

تاثیر تردد بر روی کف کاذب:

همانطور که در بخش ابتدایی شرح داده شد ،تردد و حرکت روی سیستم کف کاذب،کل ساختار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. وقتی شما روی سطح کف کاذب حرکت می کنید کل فشار و تنش های وارده به پنل کف کاذب به شبکه استرینگر منتقل و در کل ساختار زیر سازی پخش خواهد شد. شبکه استرینگر تا حدودی تنش های وارده را کاهش و مابقی فشار های وارده را به سمت کلاهک ارسال خواهد کرد. با توجه به نوع کلاهک و میزان آزادی بولت کلاهک در میله رابط مقداری از تنش ها نیز در این قطعه کاهش پیدا می کند. مابقی تنش ها و لرزشها به سمت میله رابط و نهایتا به کفشک پایه می رسد ، اگر به توصیه های ما توجه شده باشد و کفشک پایه به زمین متصل نشده باشد ،تمام فشار های وارده از کفشک دفع خواهد شد.خراب شدن کف کاذب

توصیه: هرگز پایه های کف کاذب را بوسیله پیچ- رول بولت  و یا چسب به زمین متصل نکنید.

استاندارد کف کاذب را در مقاله زیر  مطالعه فرمایید:

استاندارد کف کاذب

مقاوم ترین مدل کف کاذب در برابر عوامل مخرب:

شرکت نوآوران کیان ارتباط پایدار مخترع و تولید کننده کف کاذب سراوینل ،با توجه  اهمیت کف کاذب این محصول را طراحی و تولید کرده است. چنانچه قصد دارید یکبار برای همیشه کف کاذب را خرید و نصب کنید بهترین پیشنهاد ما برای شما ((مدل کف کاذب سراوبنل )) است. جهت دریافت مشاوره – کاتالوگ و برآورد قیمت هم اکنون با ما تماس بگیرید.

تاثیر آب و هوا روی کف کاذب:

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار روی کف کاذب (Factors affecting the raised floor) شرایط جغرافیایی می باشد. شرایط آب و هوایی بر طول عمر کف کاذب تاثیر می گذارد. در صورتی که آب و هوای گرم و خشک در منطقه حاکم باشد و به دلیل شرایط اقلیمی، میزان رطوبت بالا برود اجزا کف دچار زنگ زدگی می شوند. کفپوش ها با جمع شدگی سطح ساختار خود را از دست می دهند. در نهایت کف کاذب می شکند و کیفیت محصول را پایین می آورد. در این مناطق توصیه می شود از کف کاذب ضد رطوبت رطوبت استفاده کنید. تا در مقابل رطوبت عمر طولانی تری داشته باشند. هر کف متحرک با توجه به شرایط آب و هوایی طراحی و تولید می گردد .

تاثیر زلزله روی کف کاذب:

زلزله یک رخداد طبیعی و غیر قابل انکار است. تکانه های ناشی از زمین لرزه بر ساختار کف کاذب تاثیر منفی می گذارد. زلزله قطعات زیر ساخت را از کنار هم خارج و به سازمان خسارت جبران ناپذیری وارد می کند. ساختار و روش اجرای زیر ساخت کف باعث پایداری و مقاومت بیشتر آن می شود. استفاده از کف کاذب ضد زلزله تا حد زیادی باعث حفظ مقاومت سازه در زمان وقوع زلزله می شود. این محصول براحتی فشار نقطه ای و گسترده را تحمل می کند. استحکام زیادی در برابر حرارت دارد و در شرایط آب و هوایی متفاوت قابل استفاده است. .

عوامل موثر بر قیمت کف کاذب:

عوامل مختلفی بسته به شرایط پروژه بر قیمت کف کاذب تاثیر گذار است.  مواردی مانند: روکش، متراز مکان، ارتفاع سازه و نوع پنل رویی. جنس تجهیزات زیرسازی در این محصول متفاوت است. با توجه به قطعات کار شده در سازه، هزینه متفاوتی نیز در بر دارد. نوع روکش باعث ایجاد تفاوت قیمتی در کف کاذب می شود. برای مثال کفپوش HPL قیمت بیشتری نسبت به کفپوش PVC دارد. زیرا HPL محصولی ضد خش است. میزان تجهیزات از دیگر عوامل موثر بر قیمت کف کاذب است. هر چه تاسیسات و کابل های مرکز بیشتر باشد نیاز به فضای بزرگتری دارید.

تاثیر آتش سوزی روی کف کاذب:

آتش سوزی حادثه ای نا خواسته است که با تجمع سه عامل اکسیژن، حرارت و ماده سوختنی ایجاد می شود. گسترش حریق به مصالح ساختمانی آسیب می رساند. برای جلوگیری از این مشکل استفاده از تجهیزات ضد حریق راهکار مناسبی است. در انتخاب سازه به این نکته توجه کنید که سیستم کف سازی در شرایط آتش سوزی تا یک ساعتحریق را تحمل کند.  متریال کارشده در کف متحرک مانند: چسب و پلاستیک باعث تولید بخار های سمی نمی شوند. کف کاذب ضد حریق پیشروی آتش را کند کرده و مدت زمان بیشتری برای سرکوب آتش به شما می دهد.

تاثیر عوامل زیست محیطی روی کف کاذب:

گرد و غبار یکی از عوامل زیست محیطی است که  زیر و روی کف کاذب جمع می شود. با تجمع آنها عملکرد تجهیزات دچار اختلال می شود. بهتر است دوبار در سال با استفاده از جارو برقی فیلتر دار سیستم کف کاذب را نظافت کنید. در هنگام تمیز کردن سازه اجازه ندهید مواد شوینده به داخل درز ها نفوذ و پوسیدگی را بوجود آورد. با استفاده از مواد شوینده مناسب از خوردگی و ساییده گی آن جلو گیری کنید. هنگام انتخاب کف کاذب باید تمامی موارد را در نظر داشته باشید تا بتوانید از خراب شدن کف کاذب جلوگیری کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. با لبخند پاسخگوی شما هستیم.