کف کاذب چوبی

پنل های چوبی بخشی جدایی ناپذیر از کف کاذب های مدرن هستند. کف کاذب چوبی مانند انواع دیگر کف کاذب برای ایجاد فضای خالی به منظور استفاده از کابل کشی،سیستم گرمایشی و سرمایشی،عبور لوله های آب و غیره استفاده می شود. اما علاوه بر این موارد از نظر زیبایی هم کاربرد زیادی دارد بطوریکه در بسیاری از کشورها در ساخت منازل برای کف آنها از کف کاذب چوبی استفاده می کنند. در حال حاضر محبوبیت کف های کاذب به عنوان جایگزینی برای پوشش های دیگر، به واسطه قدرت بالا، سهولت نصب و توانایی پنهان کردن انواع ارتباطات تحت آن، افزایش یافته است.

کف کاذب چوبی

قیمت کف کاذب چوبی

برای مشخص کردن قیمت کف کاذب چوب موارد زیادی موثر می باشد. اما مهمترین مورد در تعیین قیمت جنس چوب بکار رفته است. هر چه چوب خلوص و کیفیت بیشتری داشته باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود. درختانی مانند راش، انجیر، بلوط، گردو که برگ های پهن و ریز دارند بسیار عالی هستند. چوب درختانی که مخروطی و همیشه بهار که برگهای ظریف و مخروطی دارند قیمت و وزن پایین تری دارند. از همه این مدل چوبها برای تولید کف کاذب چوبی می توان استفاده نمود اما هر چه چوب نرم تر و سبک تر باشد مناسب تر است. یکی از موارد دیگر که در میزان قیمت کف کاذب چوب تاثیر دارد نخوه نصب و اجرای آن می باشد. این کار باید توسط افراد با تجربه و ماهر انجام شود تا از هزینه های اضافی نداشته باشد.

مشخصات فنی

کف کاذب چوبی از هسته چوبی چند لایه با چگالی بالا تشکیل شده است. زیر پنل ها با فولاد گالوانیزه و یا فویل آلومینیوم پوشش داده شده است.لبه های پنل نیز با پوشش PVC پوشیده شده است که این کار برای جلوگیری از رطوبت و آسیب به پنل ها می باشد.

محصول چوبی

مزایا و ویژگی های محصول

  • وزن سبک
  • قیمت مناسب
  • کاهش نویز ناشی از تردد افراد
  • مقاومت مناسب برای وزن تعریف شده
  • طراحی برای ارتفاعات با سطح متوسط ​​یا کم
  • گزینه عالی و بسیار مناسب برای یک دفتر کوچک و یا منازل

انواع کف کاذب چوبی

1-کف کاذب چوبی از جنس نئوپان

 

این  نوع کف کاذب دارای چند ویژگی متمایز است. زیر هر پنل با فولاد ریخته گری یا فویل آلومینیومی پوشانده شده است. که این مسئله سبب مقاومت بیشتر پنل در برابر وزن های بیشتر می باشد. از آنجایی که در اغلب موارد این مدل از کف کاذب در داخل ساختمان نصب می شوند، یک معیار بسیار مهم شاخص انتشار فرمالدئید است. علاوه بر این، لبه پنل ها دارای یک نوار هدایت الکتریکی هستند که قادر به جلوگیری از خرابی در رایانه ها و تجهیزات اداری در صورت اتصال کوتاه یا دیگر مشکلات پیش بینی نشده سیم کشی است.

هر پانل دارای چهار لایه اجباری است:

  1. کفپوش که به سلیقه مشتری می باشد؛
  2. لبه های محافظ پانل؛
  3. فویل آلومینیوم (ورق فلز)؛
  4. چوب با چگالی بالا؛

2- کف کاذب چوبی از جنس خورده چوب یا MDF

یکی از مهمترین ویژگی های پنل های کف کاذب چوب از نوع MDF، مقاومت در برابر آتش است. در صورت آتش سوزی، پنلها به ندرت آتش می گیرند و اجازه نمی دهند که آتش به سرعت در اطراف اتاق پراکنده  شود. مقاومت در برابر رطوبت این مدل به طور متوسط ​​است. امکان تمیز کردن با دستمال یا تی مرطوب وجود دارد، اما برای جلوگیری از ورود مقدار زیادی از رطوبت به سطح به شدت توصیه نمی شود.

کفپوش هایی که برای کف کاذب چوبی استفاده میشود می تواند از انواع مختلفی باشد مانند:

  • کفپوش فرش یا موکت؛
  • پارکت طبیعی؛
  • فولاد ضد زنگ و غیره

کاربرد کف کاذب چوبی:

این مدل کف به دو دسته تقسیم می شود:

کف کاذب چوب فضای بسته:

در فضاهای سر پوشیده و بسته امکان دسترسی به زیر پنل ها به راحتی وجود دارد. پنل های مناسب برای این محل بسیار متنوع است و کیفیت بالایی نیز دارند.  پانل های فضاهای بسته را با استفاده از ابزار های بسیار دقیق برش می زنند. و سپس با نوار های پی وی سی دور گیری می کنند.این مدل کف به قاب ها قفل نمی شوند و به آسانی  پانل های فضای بسته به قاب ها قفل نشده و امکان جابجایی  وجود دارد. از این مدل برای محیط های زیر استفاده می کنند.

  • دفاتر کاری کوچک
  • محیط های تجاری
  • فضای اداری
  • بانکها
  • کتابخانه ها
  • مراکز مخابرات
  • مراکز تماس اضطراری
  • دفاتر هوشمند

کف کاذب چوبی فضای باز:

غالبا برای محیط های باز از پنل با جنس چوب پلاست استفاده می شود. در این مدل  زیر سازی پایه ها با پلاستیک می باشدو قابل تنظیم هستند. از مزایای این مدل می توان به مقاومت در برابر آب و بارندگی و تردد زیاد اشاره کرد. در محل های پر ترافیک این مدل بسیار کاربرد دارد. در مکانهایی زیر از این مدل کف کاذب استفاده می کنند:

  • استخر رو باز
  • تراس و پشت بام
  • رستوران رو باز
  • باغچه و حیاط

انواع کف کاذب چوبی:

کف کاذب چوبی با توجه به نوع پنل، هسته میانی آن از دو نوع نئوپال و MDF تولید می شود. MDF مخفف عبارت (Medium Density Fibreboard) و به معنی«تخته فیبر با چگالی متوسط» است. این فیبر مخلوطی از تکه های چوب نرم و سخت که به کمک موم یا چسب با هم مخلوط شده است. با قرار گرفتن در دما و فشار بالا در نهایت محصول MDF تولید می شود. این محصول جزو فرآورده های چوبی که به روش خشک تولید فرآوری خواهد شد. متداول ترین نوع روکش برای MDF ملامین است که با فرآیندی آنرا روی تخته می چسبانند. با شناخت بیشتر آن روزانه به کاربری های آن اضافه می شود. در صنعت بازیافت با استفاده از خاک اره به همراه رزین مصنوعی ورق نئوپان را می سازند. نپوپان از تبدیل ضایعات درختان به خرده چوب و بعد از عمل رطوبت گیری تولید می شود. بعد از سرد شدن ورق نئوپان آنرا سمباده کشیده و مورد استفاده قرار می گیرد. محصول سبک و ارزانی است که چگالی پایین تری نسبت به MDF دارد. اما مقاوم در برابر رطوبت نیست و در این محیط ها کاربردی ندارد. در صنعت طراحی و تولید مبلمان، کف و دیواره ها، کابینت سازی و .. از نئوپال استفاده می شود.

ساختار محصول

برای افزایش استحکام کف کاذب در ساختار آن هسته چوبی چند لایه با چگالی بالا استفاده شده است. در بخش رویی پنل این سیستم از PVC, HLP یا موکت بسته به خواست و نیاز مشتری استفاده می شود. ورق زیری پنل از جنس گالوانیزه یا فویل آلومینیوم است و دور دور تا دور پنل ها نوار PVC قرار می گیرد. با این کار تا حدودی در برابر رطوبت مقاوم می شود. نوار PVC برای جلو گیری از آسیب به پنل به کار می رود. ضخامت محصول نهایی بین 16 الی 48 میلیمتر متغیر است. پایه و استیرینگر و سایر قطعات از اجزای تشکیل دهنده کف کاذب محسوب می شود. در سیستم کف سازی پایه تعیین کننده ارتفاع کف کاذب است. با توجه به نیاز پروژه اندازه امکان تغییر آن وجود دارد. با پیچ و مهره امکان رگلاژ پایه فراهم می شود تا حدی می توان آن را کم یا زیاد کرد. برای اتصال بین پایه ها از قطعه ای به نام استرینگر استفاده می شود. این قطعه استحکام کف کاذب را افزایش می دهد.

انواع روکش محصول

  • روکش HPL
  • PVC
  • آنتی استاتیک
  • کانداکتیو

سیستم تهویه هوا زیر کف کاذب :

فضای ایجاد شده زیر پنل ها  مناسب برای عبور لوله های گرمایش و سرمایش ساختمانی است. پنل های مشبک جهت اجرا یی این سیستم در نظر گرفته می شود. پنل های تهویه هوا در دو مدل موجود می باشند. پانل سوراخدار : در این مدل جریان هوا ۲۲تا ۳۵درصد بهبود می یابد. تایل خروجی بالا: 55تا66 درصد جریان هوا را تامین می کند.

نکات مهم در زمان خرید کف کاذب چوبی:

در گذشته کف کاذب سرامیکی به دلیل زیبایی و یکنواختی صاف و براق بودن و نظافت آسان محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرد. اما امروزه کفپوش با روکش چوب از طرفداران زیادی برخوردار شده است . سر و صدا اضافی در حین تردد آرامش افراد را برهم می زند.باعث جلوگیری از انتشار نویز اضافی در محیط می شود. این محصول به علت امکان بالای واکنش پذیری برای محیط ها با رطوبت بالا نامناسب است. این سیستم توانایی متوسطی در تحمل فشار دارد و مناسب برای محیط ها با تردد متوسط است. با توجه به جنس این محصول در مکان هایی که امکان حریق وجود دارد به کار نمی رود زیرا باعث ادامه روند آتش سوزی می شود. قیمت این محصول بسته به نحوه اجرای آن متفاوت می باشد. شرایط جغرافیایی، میزان تردد و رطوبت از عوامل تاثیر گذار انتخاب کف کاذب مناسب است. بنابر این در هر محیط و فضای امکان استفاده از هر نوع کف کاذبی نیست. شرکت نوآوران کیان ارتباط پایدار با در نظر رفتن تمام موارد اقدام به تولید کف کاذب سراوینل مطابق با استاندارد ها نمودهاست.جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با 09900190083تماس بگیرید. با لبخند پاسخگوی شما هستیم.

سفارش محصول کف کاذب چوبی نوآوران از بهترین متریال و بروزترین دانش فنی در این زمینه تولید شده است. شما می توانید قبل از سفارش محصول از مشاوره تخصصی در مورد انواع کف کاذب مناسب با پروژه خود که توسط بخش فنی ما در اختیار شما قرار می گیرد بهره مند شوید. با نوآوران کیان ارتباط پایدار تماس بگیرید.