مقایسه کف کاذب آلومینیومی و فولادی

مقایسه کف کاذب آلومینیومی و فولادی Comparison of raised aluminum and steel floors:برای پی بردن به تفاوت های این دو مدل محصول ابتدا اجزای آنها را بررسی وبا ساختار کف کاذب آلومینیومی شامل:

پنل آلومینیوم -کفشک آلومینیومی

میله رابط فولادی رزوه شده

کلاهک آلومینیومی

مهره رگلاژ و استرینگر می باشد در ادامه با ما همراه باشید.

 

کف کاذب فولادی از ترکیبات:

پنل فولادی شامل:

ورق زیرین پنل از جنس فولادی فوق کشش با فرم دهی کروی شکل و شکست هایی جهت افزایش مقاومت.

سطح رویی پنل از جنس فولاد بصورت کاملا مسطح.

سیستم زیر سازی کف کاذب فولادی.

پایه از جنس فولاد آبکاری شده.

جنس  کفشک از ورق 2 میل آبکاری شده.

استفاده از کلاهک با جنس  ورق فولادی با ضخامت 3 میل آبکاری شده.

بولت جهت ایجاد قابلیت رگلاژ به همراه مهره تنظیم ارتفاع.

استیرینگر از جنس قوطی فولادی آبکاری شده.

جهت اطلاع از استاندارد کف کاذب مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

استاندارد کف کاذب

عوامل تاثیر گذار بر کفپوش های کف کاذب:

کفپوش بعنوان رویی ترین سطح کف کاذب با عواملی همچون:

تردد نفرات.

عبور گاری های چرخ دار.

جابجایی تجهیزات.

حرکت صندلی های چرخ دار.

قرارگیری میز،صندلی و تجهیزات سبک و…

نظافت های روزانه به همراه تی شو های مرطوب و خیس.

مواد ضد عفونی کننده و شوینده های اسیدی.

تغییر دمای محیط.

تفاوت دمای زیر و روی کف کاذب.

همگی عوامل تاثیر گذار بر روی کفپوش های سیستم کف کاذب هستند…

کاربرد کف کاذب:

اتاق سرور.

پست برق.

سالن کنفرانس.

مراکز تجاری، صنعتی و اداری.

کارخانجات.

اماکن عمومی.

مناطق مسکونی.

 

چه مدل کفپوش هایی بر روی کف کاذب آلومینیومی و فولادی قابلیت نصب را دارد؟

P.V.C معمولی،آنتی استاتیک،وینیل.

H.P.L معمولی و آنتی استاتیک

پوشش اپوکسی معمولی، آنتی استاتیک

موکت معمولی و ضد حریق

کف کاذب آلومینیومی و فولادی در برابر عوامل تاثیر گذار بر کفپوش ها و پوششها:

هر متریالی در برابر انبساط و انقباض تاثیر پذیر خواهد بود و این تاثیر پذیری در متریالهای مختلف ضرایب متفاوتی دارد. جمع شدن یا افزایش ابعادی در پنل های آلومینیوم بیش از حد مجاز بوده واین بر کیفیت و پایداری کفپوش تاثیر فراوانی خواهد داشت. در کفپوش های پی وی سی این تفاوت ضریب انبساط و انقباض از لحاظ ظاهری به کوچک شدن کفپوش بعد از گذر زمان ختم

خواهد شد. در حالی که کفپوش های H.P.L  با جدا شدن کفپوش از سطح پنل خود را نشان خواهد داد. لازم به توضیح است که همین تفاوت ضریب انبساط و انقباض مابین کفپوش سطح پنل کف کاذب در کف کاذب فولادی منجر به ترک خوردگی در کفپوش H.P.L و جمع شدن در کفپوش PVC خواهد شد، اما نسبت به کف کاذب آلومینیومی این معایب بسیار کمتر دیده می شود.

تفاوت کف کاذب آلومینیومی و فولادی از نظر قیمت:

آلومینیوم نسبت به فولاد قیمتی دو و نیم برابری دارد. اما اگر هزینه های تعمیرات و استهلاک را در نظر بگیریم بیان تفاوت سه برابری تفسیر عجیبی نخواهد بود.

کف کاذب آلومینیوم نسبت به فولادی زودتر فرسوده می گردد و نیاز به تعویض قطعات و کفپوش در این مدل به مراتب بالاتر از مدل فولادی می باشد.

کف کاذب آلومینیومی بخرم یا فولادی؟

انتخاب  درست کف کاذب می تواند کاربران و سازمان شما را از پرداخت هزینه های جانبی و همچنین هدر رفتن سرمایه  دور کند. برای پاسخ به این سوال مهم باید شرایط  پروژه را کاملا در نظر گرفت و از جوانب مختلف عوامل موجود در محل را بررسی کرد.

پیشنهاد می کنیم…

قبلا از هرگونه اقدام برای تهیه دستورالعمل خرید و طراحی با همکاران واحد مشاوره شرکت نوآوران تماس بگیرید و صادقانه ترین و تخصصی ترین مشاوره ها را دریافت کنید. ما همه ی مدل های کف کاذب را موجود داریم …. بنابراین مشاوره ی همکاران ما به هیچ وجه مغرضانه نخواهد بود.

با لبخند پاسخگوی شما هستیم…

کف کاذب آلومینیومی و فولادی در برابر الکتریسیته ساکن:

هنگامی که بار های الکتریکی از حالت تعادل خارج شوند الکتریسیته ساکن ایجاد می شود. تجمع الکتریسیته ساکن باعث انفجار در محل می گردد. باید توجه داشته باشید که کف کاذب فولادی خاصیت آنتی استاتیک ندارد و عایق الکتریسیته نمی باشد. اما کف کاذب آلومینیوم در برابر الکتریسیته مقاومت داشته و اکترون های مربوط به آن را از خود عبور نمی دهد. با اضافه کردن روکش های مختلف مانند PVC و HPL به کف کاذب خاصیت آنتی استاتیک می بخشند.

واکنش کف کاذب فولادی و آلومینیومی در برابر رطوبت:

کف آلومینیومی مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود. آلومینیوم با اکسید و تجزیه شدن در برابر زنگ زدن مقاومت می کند. در مناطقی با آب و هوای مرطوب و شرجی می توان از آن استفاده‌ کرد. کف فولادی بر خلاف کف کاذب آلومینیومی در برابر رطوبت مقاومت کمتری دارد. به همین دلیل در مناطق خشک اجرا می شود.

 نحوه تولید کف کاذب آلومینیومی و فولادی:

در ساختار کف فولادی فناوری کشش ورق های روغنی توسط قالب تولید می شود. ورق های فلزی با دستگاه های جوش نقطه ای مونتاژ می گردد. این محصول در دو نوع کف کاذب فولادی توپر و تو خالی ساخته می شود. که از نظر شکل ظاهری شبیه و از لحاظ فنی باهم تفاوت دارند. کف کاذب آلومینیومی با آلیاژ آلومینیومی به روش دایکست تولید و عرضه می گردد. با توجه به این دو محصول، کف متحرک فولادی از مقاومت بیشتری نسبت به مدل آلومینیومی برخوردار است. به همین دلیل در مکان هایی که تجهیزات سنگین وجود دارد از کف کاذب فولادی استفاده می شود. میزان تحمل فشار بار متمرکز و گسترده در کف فولادی بیشتر از آلومینیومی می باشد.

بازیافت کف کاذب آلومینیومی و فولادی:

آلومینیوم ماده با قابلیت بازیافت می باشد. در صورتی که بعد از مدتی تمایل به تعویض کف کاذب خود داشتید، می توانید مواد اولیه آن را بازیافت کنید. فولاد نیز بیشترین بازیافت را دارد و به صورت صد درصد این فرآیند انجام می شود. طی بازیافت، کیفیت خود را دست نمی دهد. به همین دلیل این دسته از محصولات کف کاذب دوستدار محیط زیست شناخته شده و به عبارتی باعث پایداری منابع زیست محیطی می شود.

طول عمر کف کاذب آلومینیومی و فولادی:

جنس هر کف تعیین کننده طول عمر آن می باشد. پنل های سازه با توجه به تحمل فشار بار مختلف، نوع استفاده و … از طول عمر متفاوتی برخوردار هستند. کف کاذب آلومینیومی و فولادی از لحاظ طول عمر عملکرد خوبی دارند. و با فروش ماده اولیه این  بخشی از سرمایه از دست رفته به مراکز باز می گردد.