سینی کابل و لدر

سینی کابل مانند لدر یکی از بهترین روش ها و ابزارهای هدایت حجم انبوهی از کابل ها می باشد با این تفاوت که این کابل ها گرمای زیادی تولید نمی کنند. از آنجایی که اتاق سرور و مراکز کنترل مجموعه ای از تجهیزات الکترونیکی و سرورها بوده لذا مقدار کابل ها در این مراکز نیاز به مسیر دهی مناسب و استاندارد دارد. از این رو از سینی و لدر با توجه به حجم کابل کشی و مقدار تجهیزات قبل از نصب و اجرای کف کاذب استفاده می گردد. وقتی به دنبال اتصال و مدیریت بهینه کابل‌ها و لوله‌های سیم‌های خود هستید، سینی کابل و لدر ابزاری است که نمی‌توان از اهمیت آن غافل شد. در این مقاله، با مفاهیم، انواع و کاربردهای این وسیله ضروری آشنا می‌شویم. همچنین، به بررسی دقیق مزایا و اصول استفاده صحیح از سینی کابل و لدر پرداخته و نکات کلیدی را برای انتخاب بهترین مدل برای نیازهای خاص شما ارائه می‌دهیم.جهت ثبت سفارش  و بررسی قیمت سینی کابل اتاق سرور و سایر فضاها با شماره 09900190083 تماس بگیرید.

سینی کابل و لدر

سینی کابل و لدر چیست؟

سینی کابل و لدر، یک وسیله مهم در ساختمان‌ها، صنایع و ایستگاه‌های تولید است که برای مدیریت و نگهداری کابل‌ها و لوله‌های سیم‌ها به کار می‌رود. این سینی‌ها از جنس‌های مختلفی مانند فلزات مقاوم، پلاستیک یا فایبرگلاس ساخته می‌شوند و به دلیل ساختار مخصوص خود، امکان انعطاف‌پذیری و دوام بالا را دارا هستند.

قیمت سینی کابل

قیمت سینی کابل با توجه به ابعاد،متراژ،لوازم جانبی و ضخامت ورق مصرفی و حتی نوع پوشش(گالوانیزه سردیا گرم) مشخص می گردد. جهت دریافت قیمت سینی کابل و قیمت لدر کابل با شماره مستقیم 09900190083 تماس بگیرید.

سینی کابل اتاق سرور

سینی کابل اتاق سرور از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید هنگام طراحی اتاق سرور از سینی هایی استفاده کنید که با چشم انداز حداقل ده ساله  برای شما پاسخگو باشد. ابعاد واندازه و حتی میزان گردش هوا در انتخاب سینی کابل اتاق سرور از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع سینی کابل و لدر

1. سینی‌های کابلی فلزی

این نوع سینی‌ها از جنس فلزات مانند فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و برای محیط‌های صنعتی و ساختمانی مناسب هستند. این سینی‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت، بهترین انتخاب برای محیط‌های پرخطر هستند.

2. سینی‌های کابلی پلاستیکی

سینی‌های پلاستیکی برای محیط‌های کم خطر و نیازهای کمتر به مقاومت فشاری مناسب هستند. آنها به دلیل وزن سبکتر، نصب آسانتر و همچنین قیمت مناسب‌تری کاربرد زیادی دارند.

3. سینی‌های کابلی فایبرگلاس

این نوع سینی‌ها از جنس فایبرگلاس ساخته می‌شوند و دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر اشعه‌ی خورشید، تغییرات دما و شرایط آب و هوایی هستند. این سینی‌ها برای محیط‌های خارجی و شرایط سخت بسیار مناسب هستند.

همه چیز درباره لدر طرح زیمنس

مزایا و کاربردهای سینی کابل و لدر

استفاده از سینی کابل و لدر در پروژه‌ها و نصب‌های مختلف دارای مزایای زیادی است:

1. مدیریت بهتر کابل‌ها

سینی کابل و لدر به شما امکان می‌دهد که کابل‌ها و سیم‌های خود را به صورت منظم و سازمان‌یافته در محیط نصب کنید. این کار باعث جلوگیری از گره خوردن و تداخل کابل‌ها می‌شود.

2. حفاظت از کابل‌ها

این وسیله به عنوان یک پوشش محافظ برای کابل‌ها عمل می‌کند. آنها را از آسیب‌های مکانیکی، شوک‌ها و تغییرات دما محافظت می‌کنند.

3. زیبایی و آراستگی

نصب منظم کابل‌ها با استفاده از سینی کابل و لدر به ظاهر محیط کمک می‌کند و از ایجاد هرزنامه و زشتی جلوگیری می‌کند.

4. استفاده در صنایع مختلف

در این مقاله بخوانید لدر یا نردبان کابل چیست و چه کارایی دارد:

لدر یا نردبان کابل

سینی‌های کابل و لدر در صنایع مختلفی از جمله انرژی، ارتباطات، حمل و نقل و صنایع تولیدی استفاده می‌شوند. از ایستگاه‌های برق گرفته تا فضاهای اداری، همه جا این وسیله کاربرد دارد. استفاده از سینی برای کابل کشی سبب کاهش هزینه های اولیه نصب و به دلیل سهولت در نصب باعث کاهش هزینه نیروی اجرایی نیز می شود. سینی از کابلها در برابر رطوبت و آتش حفاظت می کنند. به دلیل اینکه سیستم کابل کشی  قابل مشاهده است در صورت وقوع کوچکترین مشکل یا خرابی می توان خیلی سریع نسبت به رفع آن اقدام کرد.  انعطاف پذیری در برابر تغییرات تکنولوژی.  جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش انواع سینی کابل با ما در تماس باشید.

سینی کابل

اصول استفاده صحیح از سینی کابل و لدر

1. تعیین نیازها

قبل از خرید و استفاده از سینی کابل و لدر، باید نیازهای خود را به دقت تعیین کنید. ابعاد کابل‌ها، محیط نصب و شرایط اطراف باید در نظر گرفته شوند.

2. نصب صحیح

نصب صحیح سینی کابل و لدر از اهمیت بالایی برخوردار است. اطمینان حاصل کنید که سینی‌ها به دقت نصب شده و کابل‌ها به درستی در آن‌ها قرار گرفته‌اند.

3. توجه به استانداردها

هنگام خرید سینی کابل و لدر، از تأیید استانداردها و گواهینامه‌های کیفیت اطمینان حاصل کنید. این اقدام از کیفیت و عمر مفید طولانی‌تری برخوردار می‌کند.

نکات مهم قبل از نصب سینی کابل

قبل از اجرا باید نوع سینی و عرض آن انتخاب و در نقشه های فنی کلیه ی مسیرها همراه با جزئیات مشخص گردد. جنس سینی-کابل از ورق های گالوانیزه و روغنی است. آنها را با پودر مخصوصی پوشش می دهند تا در حین اجرای سینی آسیبی به سینی وارد نشود. به دلیل اینکه عمدتا از سینی  در دیتا سنتر ، اتاق برق و اتاق کامپیوتر و … استفاده می شود پس ضد حریق بودن آن بسیار حائز اهمیت می باشد ، برای این منظور از پوشش هایی برای عایق کردن آن استفاده می شود. سینی ها نیاز به برش و خم شدگی را در حین کار ندارند. استفاده از تجهیزات و اتصالات جانبی باعث سهولت در نصب می شود. سینی دارای لبه های کناری با ارتفاع 30 الی 150 میلیمتر می باشد که باعث مقاومت و تحمل بار می شود.

نکات مهم خرید سینی کابل

اندازه ، ضخامت و مقاومت و استحکام سینی با توجه به محلی که مورد استفاده قرار می گیرد متغیر است. اگر از سینی در محیط های داخلی استفاده شود بحث زیبایی و وزن آن باید ارزیابی شود همچنین هوا و رطوبت محیط  نیز در تعیین جنس سینی و اینکه آیا نیاز به عایق هست یا نه موثر است. اگر سینی در محیط های خارجی استفاده شود عواملی مانند: بارش برف و باران ، وزش باد و تکان خوردن سینی و احتمال زنگ زدگی و خوردگی سینی در تعیین جنس ان موثر است. پس از سینی و تجهیزات ضد زنگ استفاده شود.

تجهیزات سینی کابل

رایزر :برای استفاده از سینی کابل در سطوح متفاوت و در مسیرهای عمودی با زاویه های متفاوت  از رایزر استفاده می شود. برای اتصال 4 سینی در چهار جهت مختلف از چهار راهی و برای اتصال 3 سینی  در سه جهت مختلف از سه راهی  استفاده می شود. سایر اتصالات برای اتصال دو سینی با سایزهای مختلف ، برای اتصال دو سینی در گوشه دیوار استفاده می شود.

نتیجه‌گیری

سینی کابل و لدر ابزاری اساسی برای مدیریت بهینه کابل‌ها و لوله‌های سیم‌هاست. انتخاب درست از میان انواع مختلف سینی‌ها بستگی به نیازهای شما دارد. با رعایت اصول استفاده صحیح و نصب دقیق، می‌توانید از مزایای این وسیله مهم بهره‌برده و به بهبود مدیریت کابل‌ها در پروژه‌ها و محیط‌های مختلف بپردازید.جهت دریافت قیمت سینی کابل و قیمت لدر کابل با شماره 09900190083 تماس بگیرید.