سیستم اطفاء حریق اتاق سرور

(سیستم اطفاء حریق اتاق سرور-FM200) FM200 server room fire extinguishing system: اگر بدنبال  بررسی فنی و کسب اطلاعات و یا محاسبه قیمت سیستم اطفاء حریق اتاق سرور FM200 ،هستید، در این مقاله  سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور– FM200  را از جهات گوناگون بررسی می کنیم  با ما همراه باشید.

ذخیره  اطلاعات و بقای عمر سازمان‌ها ، وابسته به اتاق سرور است. حوادثی مانند آتش سوزی، می تواند منجر به خسارت جانی و مالی  زیادی گردد. مواد اشتعال زا هر لحظه منتظر جرقه ای کوچک برای گسترش و فراگیر شدن هستند. بنابراین عقل حکم می کند از سیستم های هوشمند 24 ساعته برای پایش و نگهداری مراکز مهمی چون اتاق سرور و یا دیتاسنتر استفاده کرد. راه اندازی اتاق سرور مطابق با استاندارد TIA-942 ما را موظف به استفاده از سیستم های پایشی و پیشگیرانه کرده است. یکی از مهم ترین سیستم های پیشگیری از وقوع فاجعه استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق است.

قیمت سیستم اطفای حریق اتاق سرور:

با بررسی مکان مورد نظر و کارشناسی لوازم مورد نیاز  می توان هزینه‌ها را مشخص نمود. با محاسبه دقیق تعداد سیلندر  وقطعات می توان قیمت سیستم اطفای حریق اتاق سرور را در این نوع و انواع مختلف تخمین زد. شرکت نوآوران کیان ارتباط پایدار متخصص در  نصب و راه اندازی سیستم اطفاء حریق اتاق سرور FM200آماده مشاوره و همکاری با شما می باشد. لطفا جهت آغاز فرایند محاسبات قیمت سیستم اطفای حریق اتاق سرور خود فرم موجود را از اینجا دانلود فرمایید و بعد از تکمیل با شماره 09900190083 تماس بگیرید. با لبخند پاسخگوی شما هستیم.

اگر بدنبال ایجاد یک اتاق سرور استاندارد هستید، کف کاذب اتاق سرور با قابلیت ضد حریق می تواند گزینه جذابی باشد، در مورد این محصول بیشتر بدانید:

کف کاذب اتاق سرور

سیستم اطفاء حریق اتاق سرور از نوع FM200 بهترین انتخاب یک سیستم اطفاء حریق در این مراکز و مراکزی که درآن تجهیزات الکترونیکی مستقر گردیده است می باشد. سیستم اطفاء حریق FM200 را علاوه بر اتاق سرور می توان در همه امکان که معمولا شامل موارد زیر است بکار برد :

کاربرد سیستم اطفاء حریق FM200 :

سیستم اطفاء حریق FM200 را علاوه بر اتاق سرور به علت نوع ساختار و عملکرد در مکان های سر بسته کاربرد دارد. فضاهایی مانند:

  • مراکز داده
  • اتاق برق
  • اتاق مانیتورینگ
  • مراکز کنترل خطوط تولید
  • نیروگاه‌ها
  • مراکز اسناد و بایگانی
  • پست برق
سیستم اعلام واطفا حریق
سیستم اعلام واطفا حریق اتاق سرور

درباره سیستم اطفاء حریق FM200 بیشتر بدانیم

این سیستم نیز به عنوان HFC227ea شناخته شده و یک سیستم حفاظت از آتش است، که می تواند در عرض ۱۰ ثانیه آتش را شناسایی و بلافاصله آن را سرکوب نماید. تا چه حد امن است؟ این سیستم مهارکننده آتش به عنوان یک ترکیب فعال و یک سوخت در اسپری های پزشکی بکار گرفته شده است. از این رو می توان گفت که گاز FM200 با طراحی درست و اصولی بسیار امن است. یک تصور غلط وجود دارد که می گوید اکسیژن عملکرد این مهار کننده آتش را کاهش می دهد که این موضوع درست نمیباشد! گاز FM200 A مواد شیمیایی خاموش کننده ی مصنوعی می باشد که با از بین بردن رادیکال های و یا عناصر حرارت از مثلث آتش (اکسیژن، حرارت و سوخت) باعث خاموش شدن آن می گردد. غلظت در یک سیستم FM200 به طور معمول بین ۷٫۹٪ تا ۸٫۵٪ است.و بالا بودن این غلظت می تواند خطر آفرین باشد که توسط تولید‌ کننده‌گان اصلی میزان آن روی تجهیزات مندرج می گردد و استانداردهای ISO14520 برای سیستم های اطفا حریق تعیین می شود.

مزایای استفاده از سیستم FM200 چیست؟

مزیت اصلی آن، حجم پایین بکار گیری مواد خاموش کننده می باشد. و این به معنی سیلندر کمتر و فضای کمتری می باشد.

  • سرکوب کردن حریق در کمتر از ده ثانیه.
  • کنترل آتش سوزی حاصل از تجهیزات الکتریکی.
  • جلوگیری  سریع آتش سوزی ،به معنی آسیب کمتر.
  • هزینه های تعمیر پایین.
  •  پر کردن مجدد،ساده و مقرون به صرفه.

بنابراین، هزینه های جانبی سیستم اطفا حریق FM200 کمتر بوده و یکی از ایمن‌ترین سیستم های اطفا حریق می باشد.

fm200

 دیگر ویژگی های گاز FM200

گاز FM200 با نام شیمیایی هپتا فلوئور پروین یک گاز مایع فشرده و بی رنگ می باشد. این گاز از ترکیب عناصر فلوئور، کربن، هیدروژن تشکیل شده است. تا مدتی از گاز های هالون برای مقابله با آتش استفاده می شد. اما با آشکار شدن خطرات گازهای هالون، گاز FM200 مورد توجه قرار گرفت. FM200 نسبت به گاز های هالون از در صد سمی بسیار کمی برخوردار است. این گاز نارسانا بوده و خاصیت خورندگی ندارد. گاز FM200 به علت نداشتن بروماین تاثیر مخربی بر لایه اوزون نمی گذارد. اگرچه این گاز مسمومیت پایینی دارد اما در صورت برخورد با پوست افراد، باعث یخ زدگی می شود. در صورتی که گاز FM200 در چرخه حریق شرکت نکند 31 تا 42 سال در طبیعت باقی می ماند.

جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش با شماره 09900190083 در تماس باشید.

آیا سیستم اطفاء حریق FM200 خطرناک است؟

FM200 به عنوان یک سیستم پاک طبقه بندی شده است. ایمنی FM200 در بیش از یک دهه تجربه در دنیای واقعی به اثبات رسیده و در دنیا نیز بعنوان یک سیستم ایمن مورد تائید کارشناسان سراسر دنیا شناخته شده است. مزیت اصلی آن، حجم پایین بکار گیری مواد خاموش کننده برای اطفای حریق مکان مورد نظر می باشد. این به معنی سیلندر کمتر می باشد، بنابراین فضای کمتری برای ذخیره سازی سیلندر FM200 مورد نیاز است. این سیستم حریق را در کمتر از 10 ثانیه سرکوب می کند. قبل از آسیب رسیدن به بخش زیادی از تجهیزات باعث توقف آتش سوزی قابل احتراق الکتریکی و معمولی می شود.

ایمن‌ترین سیستم اطفاء حریق اتاق سرور

خاموش شدن سریع آتش، به معنی آسیب کمتر، هزینه های تعمیر پایین تر می باشد. بعد از اطفای حریق، پر کردن مجددFM200 ساده و مقرون به صرفه است. گاز FM200 یکی از ایمن‌ترین سیستم های اطفا حریق و دوستدار محیط زیست می باشد. این دستگاه از نظر الکترونیکی غیر رسانا است. بنابراین برای تجهیزات حساس ایمن است و هیچ پسماندی را پشت سر نمی گذارد. زمان خرابی پس از حادثه آتش سوزی را به حداقل می رساند. از قابلیت نفوذ بالا برخوردار می باشد. به تمامی منفذ و زاویه هر دستگاه نفوذ می کند. به علت ترکیبات خود اسید کلریدریک حاصل از سوختن مواد PVC را به کمترین مقدار می رساند.

مزایای استفاده از سیستم FM200

سیستم اطفاء حریق اتاق سرور FM200  چیست؟

این سیستم گزینه مناسبی برای مراکزی با تجهیزات الکترونیکی است. سیستم FM200 به عنوان HFC227ea شناخته شده و یک سیستم حفاظت از آتش است. که می تواند در عرض ۱۰ ثانیه آتش را شناسایی و بلافاصله آن را سرکوب نماید. غلظت در یک سیستم FM200 به طور معمول بین ۷٫۹٪ تا ۸٫۵٪ است. بالا بودن این غلظت می تواند خطر آفرین باشد که توسط تولید کنندگان اصلی میزان آن روی تجهیزات مندرج می گردد. استانداردهای ISO14520 برای سیستم های اطفا حریق تعیین می شود.

روش سرکوب آتش توسط سیستم FM200

مکانیسم خاموش کردن آتش توسط FM-200 با جذب گرما همراه است. اکسیژن عملکرد این مهار کننده آتش را کاهش نمی دهد. گاز FM200 A مواد شیمیایی خاموش کننده‌ی مصنوعی می باشد. به روش اتوماتیک یا عناصر حرارت از مثلث آتش (اکسیژن، حرارت و سوخت) باعث خاموش شدن آن می شود. یک تیوپ حساس به حرارت متصل به شیر اتوماتیک سر سیلندر در محیط قرار می گیرد. این تیوپ دارای گازFM200 است. با افزایش حرارت محیط و یا ایجاد شعله، تیوب ذوب یا سوراخ می شود. با گذشت مدت زمان کمی، نیتروژن داخل تیوپ با افت فشار فعال خواهد شد. سیستم بوسیله شیر اتوماتیک فعال و اطفاء در کمترین زمان انجام می شود.

طراحی سیستم اطفا حریق اتاق سرور

طبق استاندارد موارد بسیاری در طراحی سیستم اعلام و اطفاء حریق در مراکز داده باید در نظر گرفته شود. متخصصان با محاسبه موارد زیر این مکان ها را طراحی می نمایند.

1-  طول و عرض و ارتفاع محل محاسبه گردد.  (حجم بر اساس متر مکعب )

2-  بررسی سقف کاذب و کف کاذب اتاق.

3- انتخاب  سیستم سرمایشی و محاسبه سرعت پرتاب باد.

4- مسیر عبور رک ها و اتاقک سرد طراحی شود.

5- دمای کاری اتاق که  باید بین 20 تا 24 درجه باشد.

6-  باید ارتفاع منطقه ای که مرکز داده در آن بنا می شود تا سطح دریا بررسی شود.

7- اتاق ها مختلفی که نیاز به سیستم اطفا حریق دارند مشخص شود.

8-  تعیین محل های عبور کابلها از سقف یا کف.

9- غلظت محیط بر اساس استاندارد که در کلاس C حریق عددی بین 7 تا 9 در نظر گرفته شود.

سیستم اطفای حریق اتاق سرور fm200