کف کاذب اتاق کنترل

مراکز کنترل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. و کف کاذب اتاق کنترل یک متریال استاندارد برای ارائه سرویس هر چه بهتر برای  این مراکز می باشد. در گذشته اتاق های کنترل دارای فناوری های پیچیده ای نبودند. با پیشرفت تکنولوژی و توجه کارشناسان بر پایداری ارتباط مراکز کنترل و همچنین توجه به مصالح های بکار گرفته شده در فضای معماری این مراکز، اهمیت سهولت دسترسی به تاسیسات و انعطاف پذیری مصالح ها اهمیت بیشتری پیدا کرد. در این راستا کف کاذب بعنوان یک متریال استاندارد در مراکز کنترل بکار گیری می شود.

کف کاذب اتاق کنترل

ویژگی های کف کاذب اتاق کنترل

  • مراکز کنترل عموما بصورت 24 ساعته و دوازده ماه سال فعال هستند. شیفت های کاری در این اتاق و حضور مداوم  افراد این سیستم را خاص  و ویژه تر از سایر فضا ها کرده است.
  • حرکت صندلی های چرخ دار
  • تردد در مسیر های مشخص
  • نظافت های متوالی و استفاده از مواد ضد عفونی کننده و اسیدی.
  • سرویس های دوره ای تجهیزات و تاسیسات.
  • همگی عواملی هستند که بر سیستم کف کاذب اتاق کنترل تاثیر مستقیم دارند.

ما بهترین کف کاذب را برای برج مراقبت فرودگاه های کشورمان تولید می کنیم،در این مقاله بیشتر بخوانید:

کف کاذب برج مراقبت

 کف کاذب اتاق کنترل باید :

  1. دارای مقاومت کافی در برابر تردد بالا
  2. ضد رطوبت
  3. آنتی استاتیک
  4. مقاوم در برابر خط و خش
  5. مقاوم در برابر حرکت صندلی های چرخ دار
  6. سهولت حرکت صندلی چرخ دار باشد

جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید هم اکنون با همکاران واحد مشاوره و فروش شرکت نوآوران کیان ارتباط پایدار هم اکنون با 09900190083 تماس بگیرید و بهترین مشاوره را مختص پروژه خود را دریافت کنید.  با لبخند پاسخگوی شما هستیم.

مناسبترین مدل کف کاذب اتاق کنترل چست ؟

شرکت نوآوران تولید کننده انواع کف کاذب در مدل ها و طرح های متنوع  از جمله کف کاذب فولادی- کف کاذب چوب- کف کاذب  آلومینیوم کف کاذب سنگ و شیشه  مخترع و تولید کننده انحصاری کف کاذب سراوینل می باشد. بنابراین تنوع محصول و توان تولید انواع مدلهای کف کاذب گواهی بر ارائه مشاوره صادقانه همکاران ما خواهد بود و ما متعهد هستیم برای پروژه ها  مناسبترین مدل را پیشنهاد دهیم.

 فاکتور های بررسی کف کاذب اتاق کنترل 

  1. شرایط جغرافیایی
  2. میزان رطوبت
  3. نوع ترددها
  4. میزان مقاومت و فشارهای وارده
  5. اهمیت  مقاومت  الکتریکی

مقامت در برابر خط و خش و سایر عوامل تاثیر گذار موجود در پروژه شما ، پیشنهاد جامع فنی در خصوص کف کاذب اتاق کنترل  ارائه می گردد. هم اکنون با 09900190083 تماس بگیرید و لذت یک جلسه تلفنی فنی و تخصصی را تجربه کنید …

تجهیزات  اتاق کنترل:

اتاق کنترل یا همان اتاق مانیتورینگ یکی از مهمترین بخش های سازمان است. تمامی اطلاعات به صورت دقیق به این

مرکز  ارسال می شود. دوربین های مدار بسته لحظات مختلف را ضبط، و به سرور های اتاق ارسال می کند.

در صورت ایجاد مشکل اپراتورها ، به واحد اجرایی دستور رفع مشکل می دهند.

جهت استاندارد سازی فضای داخلی اتاق کنترل و عملکرد صحیح تجهیزات  باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • ابعاد و اندازه اتاق
  • سیستم اعلام و اطفاء حریق
  • دما و رطوبت 

مزایای کف کاذب اتاق کنترل:

استفاده از کف کاذب اتاق کنترل Raised floor of the control room شامل مزایای زیر می باشد:

  • مدیریت کابل

با وجود حجم زیادی کابل و تجهیزات در اتاق کنترل، سازماندهی آنها در این محیط حیاتی می باشد. کف کاذب فضای مناسبی در زیر پنل ایجاد می کند که می توان به راحتی کلیه تاسیسات و کابلها را عبور داد. پایه های کف کاذب قابلیت رگلاژ دارند و می توان با توجه به نیاز محیط ارتفاع آنها را تغییر داد.

  • ایمنی بیشتر

با وجود این فضا در زیر کف کاذب، سیمها و کابلها کمتر در معرض آسیب های سهوی یا عمدی و اتصال برق قرار می گیرند. عایق سازی کف اتاق کنترل با استفاده از کف کاذب بسیار آسان می باشد.

  • افزایش جریان هوا

تجهیزات در اتاق کنترل به صورت 24 ساعته فعال هستند. دمای بیش از حد، باعث خرابی دستگاهها می شود. کف کاذب سوراخ دار قابلیت گردش جریان هوا را دارد.

طراحی ارگونومیک اتاق کنترل

ارگو به معنای کار و نومیک به مفهوم قاعده می باشد. این دو کلمه یونانی بوده  و به قانون های موجود در محیط کار می پردازد.اپراتور ساعت زیادی در محیط حضور دارد و باید شرایط مناسب و استاندارد برای بالا رفتن عملکرد آنها مهیا گردد.رعایت اصول ارگونومی، سلامت شغلی کارکنان فراهم می شود. نشستن طولانی مدت اپراتور در اتاق کنترل سلامت جسمانی آنها را به خطر می اندازد. با رعایت فاصله مناسب از سیستم الکترونیک، توجه به حداکثر ارتفاع و زاویه چشم می توان میزان این آسیب ها را کاهش داد. استفاده از تجهیزات مدرن و استاندارد در اتاق کنترل در ایمن سازی محیط بسیار اهمیت دارد. طراحی ارگونومیک محیطی شامل : کنترل صدا، گرما، روشنایی و… در محیط کار است. جهت کنترل و سازماندهی هر یک از موارد بالا روشهای استاندارد و به روز در دسترس کاربران می باشد. به طور مثال: با استفاده از سقف کاذب و کف کاذب مناسب می توانید دسترسی آسان و سریع به تجهیزات و کابلها داشته باشید. هنگامی که تجهیزات نیاز به ارتقا و یا تعمیر داشته باشند در کمترین زمان موارد را بررسی و کنترل نمایید. با استفاده از سقف کاذب قابلیت نصب تعداد زیادی روشنایی و لامپ را دارید  و با محدودیتی مواجه نخواهید شد.

الکتریسیته در اتاق کنترل:

با وجود برق با ولتاژ بالا در اتاق کنترل، احتمال بروز برق گرفتگی زیاد می باشد. بدن انسان رسانا است و به سرعت الکترون های ناشی از الکتریسیته را عبور داده و عملکرد بدن را دچار اختلال می کند. برای جلوگیری از این مشکلات با عایق سازی کف اتاق کنترل می توان ایمنی لازم را ایجاد نمود. کف کاذب اتاق کنترل با مشخصه آنتی استاتیک بودن عایق و نارسانا می باشد. پنل های این مدل کف کاذب مقاوم در برابر حرارت و دمای بالا است . این محصول قابل شستشو با مواد شوینده بوده و نظافت آن آسان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کف کاذب اتاق کنترل اینجا کلیک کنید.