لدر کابل – نردبان کابل

لدر کابل یا نردبان کابل: یک تجهیز برای ساماندهی،استاندارد سازی و مدیریت کابلها است. اگر قصد دارید از این تجهیز مهم و کاربردی استفاده کنید مقاله تخصصی تهیه شده را بصورت کامل مطالعه فرمایید.

چرا از لدر یا نردبان کابل استفاده می شود؟

لدر کابل برای عبور و نگهداری انواع کابل و سیم کشی که در اثر عبور جریان الکتریسیته در آنها تولید گرما می کنند استفاده می شود. به همین دلیل برای نگهداری  این کابل های از سیستم لدر کابل استفاده می شود زیرا این کابلها باید در تماس با هوای محیط باشند. لدر یا نردبان کابل جایگزین مناسبی برای  لوله های فولادی می باشد که کابلها را به طور کامل می پوشانند و اجازه دسترسی آسان و جریان هوا را نمی دهند.

اگر بدنبال یک روش جذاب برای فرم دهی کابل ها هستید علاوه بر نربان کابل می توانید از این محصول نیز استفاده کنید:

لدر طرح زیمنس

جنس لدر چیست؟

جنس لدر کابل از ورق های روغنی ، آلومینیوم، فولاد ، گالوانیزه فابریک و یا با آبکاری گرم و سرد متناسب با شرایط محیطی محل نصب می باشد. برای جلوگیری از زنگ زدگی نردبان کابل در محیط های سرباز بهتر است آن را آبکاری کرد.

انواع لدر کابل:

سینی کابل یا لدر فایبرگلاس: انعطاف پذیری فایبر گلاس نسبت به فلزات دیگر کمتر است و شکنندگی آن زیاد می باشد. این نردبان کابلها استحکام کمتری دارند و در برابر دمای پایین مقاومت خوبی دارا هستند.

 لدر آلومینیومی:

آلومینیوم انعطاف پذیری بیشتری  نسبت به فایبر گلاس دارد و در مقابل بارهای نوسانی عملکرد خواهد داشت. این مدلمقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و مناسب برای فضای باز می باشد اما مقاومت کمتری نسبت به نوع فولادی و گالوانیزه دارند.

سینی کابل و لدر کابل گالوانیزه: این مدل لدر در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و از جنس فولاد ساخته شده است. دارای استحکام بسیار بالایی دارند اما ورق های فولادی در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارند اما طی مرحله گالوانیزاسیون پوشش فلزی روی آن قرار می گیرد.

قیمت لدر کابل:

برای تعیین قیمت لدر کابل موارد زیر را در نظر می گیرند:

  • طول شاخه نردبان
  • ارتفاع لبه
  • عرض نردبان
  • میزان ضخامت ورق نردبان
  • پوشش گالوانیزه نردبان کابل (گرم یا سرد)
  • فاصله بین پله نردبان کابل

ابعاد لدر کابل یا نردبان کابل:

ابعاد لدر متناسب با حجم و تعداد کابل‌ها متغیر است و باید متناسب با کار آنها را تهیه کرد اما به طور معمول عرض نردبان بین 5 تا 110 سانتی متر و طول آن 2 الی 3 متر و با ضخامت های 1 ،2 و 3میلی متر تولید می شود. با اینکه از نردبان کابل هم در مسیرهای افقی و هم در مسیرهای عمودی بدلیل سهولت نصب و کارایی بیشتر  و همچنین وزن کمتر نسبت به سینی کابل  استفاده می شود. همچنین می توان از فاصله بین پله های آن برای محکم کردن کردن کابلها با بست های چنگالی به بدنه لدر استفاده کرد.

تجهیزات جانبی نردبان کابل:

  • رابط نردبان کابل
  • زانویی نردبان کابل:جهت تغییر مسیر نردبان کابل با زاویه 90 درجه استفاده می شود.
  • سه راهی لدر : برای مواقعی که نردبان کابل در سه مسیر مختلف افقی امتداد می یابد استفاده می شود.
  • چهار راهی لدر : برای مواقعی که نردبان کابل در4 مسیر مختلف افقی امتداد می یابد.
  • ساپورت لدر کابل
  • رد یوسر نردبان کابل:برای اتصال دو سینی کابل با سایز های مختلف به یکدیگر استفاده می شود.

مزایای استفاده از نردبان کابل :

1- مرتب سازی کابل‌ها و سیم کشی.
2- سهولت در نصب و تعمیر کابل‌ها و سیم کشی.
3- حفاظت از کابل‌ها در برابر خطرات احتمالی مانند حریق ، رطوبت ، زنگ زدگی و افزایش عمر آنها.

جهت سفارش انواع لدر و سینی کابل  با شماره 09900190083 تماس بگیرید و یا با واحد فروش  نوآوران در ارتباط باشید.

تفاوت لدر کابل با سینی کابل:

نردبان کابل از سینی کابل مقاوم تر بوده به همین علت جهت عبور کابل های سنگین با قطر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. لدر کابل دارای تهویه بهتری نسبت به سینی کابل می باشد و برای فضا های رو باز بسیار مناسب می باشد. سینی کابل در محیط های سر پوشیده برای سیم کشی استفاده می شود.  لدر کابل چون صفحه زیرین را ندارد در فضای باز کمتر رطوبت و آلودگی را جمع می کند و طول عمر کابل ها را افزایش می دهد.

قیمت سینی کابل:

جهت تعیین قیمت سینی کابل مهمترین موارد جنس یا متریال پایه ها است. اما نوع پوشش و عایق نهایی بر روی قیمت سینی کابل تاثیر دارد. این سینی ها ضد زنگ می باشند و در انواع سینی کابل فولادی، آلومینیوم، استیل موجود می باشد.

آموزش نصب لدر کابل:

جهت نصب لدر یا نردبان به داخل سازمان‌ها، ساختمانها و کارخانه‌ها بررسی موارد زیر الزامی است:

ابتدا مسیر های عبور را مشخص نمایید.

شرایط محیط را بررسی کنید.

از اتصالات مناسب استفاده گردد.

بین پایه‌ها فاصله استاندارد در نظر بگیرید.

پیچ و مهره مناسب استفاده نمایید.

جهت نصب ابتدا میزان ارتفاع نردبان و ابعاد فضای موجود را محاسبه کنید. تمامی اتصالات و قطعات باید بررسی و کنترل گردد. هنگام نصب نردبان باید از سطح زمین حداقل10 سانتی متر و از سقف باید بین 30تا 40 سانتیمتر فاصله در نظر گرفته شود.

متعلقات سینی کابل:

  • سه راهی
  • چهار راهی
  • زانویی
  • رابط
    ساپورت های دیواری
  • ساپورت های سقفی

ویژگی لدر صنعتی و مسکونی:

نردبان‌هایی که در مناطق مسکونی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند باید سه متر طول داشته باشند. آنها در محل های مشخص شده با اتصالات متفاوت به هم وصل می شوند.

ضخامت ورق های این سازه با توجه به عرض سازه در نظر گرفته می شود و تقریبا 3 میلیمتر می باشد. در زمان تولید نردبان‌ها به عمق و ارتفاع دیوار‌ها و تعداد کابل های قابل نصب روی آن توجه می گردد. هر چه عمق سازه زیاد تر باشد کابل های بیشتری روی آنها می توان نصب نمود. این سازه برای مصارف صنعتی و مسکونی با عمق 4 الی 15 سانتیمتر موجود می باشد.

لدر کابل اتاق سرور:

برای انتقال کابلهای شبکه و برق از قسمت ورودی اتاق سرور تا محل چیدمان رک و یو پی اس باید از لدر کابل استفاده شود. به دلیل محدودت در فضا و ابعاد اتاق سرور باید لدر و سینی ها را از بالای سقف کاذب یا کف کاذب و دیوار های کاذب عبور دهند. در اتاق سرور و مراکز داده حجم زیادی از تجهیزات الکترونیکی و سرورها وجود دارد. باید این حجم از کابل را به گونه ای ساماندهی دهی کرد که علاوه بر ایمنی دسترسی به آنها نیز راحت باشد. با استفاده از کف کاذب به راحتی می توان با توجه به میزان کابلها و تاسیسات و ابعاد اتاق ارتفاع پایه ها را تنظیم کرد و فضایی مناسب برای عبور تجهیزات به وجود آورد.

کف کاذب سراوینل مناسب برای اتاق سرور، اتاق برق ، اتاق کنترل و… می باشد که تمامی استاندارد های مورد نیاز این مراکز را پوشش می دهد.  این محصول آنتی استاتیک و عایق می باشد. ضد حریق بوده و قادر به تحمل دمای بالا می باشد. قابل شستشو و ضد رطوبت است و مناسب برای مناطق مختلف آب و هوایی می باشد. قابلیت تحمل فشار های نقطه ای و گسترده بالا را دارا است.جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کف کاذب سراوینل کلیک کنید.

پله های لدر کابل:

فاصله پله های روی نردبان کابل 25 سانتیمتر می باشد اما با توجه به نیاز و درخواست مشتری این اندازه قابل تغییر می باشد. از مزایای وجود این پله‌ها می توان به افزایش مقاومت نردبان و متصل شده کابل‌ها اشاره کرد.

کابلها را با استفاده از بست چنگکی مخصوص به این پله‌ها متصل می کنند. این محصول با طول 2 متر تولید می شود اما با توجه به نیاز مشتری اندازه آنها قابل تغییر می باشد و تا 3 متر نیز تولید می شود. نردبان کابل غیر از شاخه های مستقیم قطعه‌هایی مانند: زانوی عمودی، اتصالات رابط، چهار راهی، سه راهی، زانو، قطعه کاهنده دارد. تمامی این قطعات با استفاده از رنگ الکترواستاتیک قابل رنگ می باشند. با لبخند پاسخگوی شما هستیم.

با ما تماس بگیرید.09900190083