سوالات متداول کف کاذب

سوالات متداول کف کاذب در خصوص نوع و مدل کف کاذب، نکات هنگام خرید،نصب و خدمات پس از فروش کف کاذب را در این مقاله بخوانید. اگر شما هم سوالی در مورد کف کاذب  دارید که در این مقاله با آن پرداخته نشده در انتهای همین پست برای کارشناسان فنی کف کاذب نوآوران ارسال فرمایید.

سوالات متداول کف کاذب

کف کاذب چیست؟

یک ساختار متشکل از قطعات مختلف جهت ایجاد تفاوت سطح به منظور ایجاد بستری مناسب جهت عبور تاسیسات مورد نیاز و همچنین تغییرات  و تعمیرات . قطعات این سیستم عموما شامل :کفشک-میله رابط- کلاهک- مهره قفل کننده-استیرینگر به همراه پیچ های اتصال و پنل کف کاذب می باشد.

کف کاذب چه کاربرد‌هایی دارد؟

با توجه به مزایای فراوان این دسته از محصولات می توان  نیازهای گوناگونی را مرتفع نمود. کف کاذب در صنایع برق و مخابرات –صنایع فولاد –صنایع نفت و گاز و جهت ایجاد اتاق های سرور- اتاق کنترل تولید- اتاق برق- اتاق و سالن های اداری کاربرد دارد. البته معماران خوش ذوق بکارگیری سیستم کف کاذب را یک تحول در طرح های خود میدانند که علاوه بر رفع نیاز های زیرساختی ، تفاوت سطح های مختلف و بدون محدودیت را ابزاری مناسب برای جلب توجه مشتریان خود میدانند. کاربرد های کف کاذب روز به روز در حال افزایش است.

اجزای کف کاذب چیست؟

اجزای کف کاذب شامل: پنل رویی، پایه یا میله رابط و استرینگر می باشد. با کنار هم قرار گرفتن این اجزا سیستم کف سازی شکل می گیرد.

  • پنل: سطح رویی سازه، پنل نام دارد. نوع هر کف با توجه به جنس روی پنل مشخص و نامگذاری می شود. که مهمترین بخش کف بوده  و تحت تاثیر شرایط جوی قرار می گیرد.
  • پایه: پایه‌ها از جنس فولاد و از اجزا مهم در زیر سازی می باشند. با وجود آن، سازه در سطح بالاتری از کف اصلی قرار می گیرد. این قطعه قابلیت تنظیم ارتفاع از  10 سانتی متر تا 120 سانتی متر را دارا می باشند. با توجه به نیاز  کاربر و شرایط محیط، ارتفاع تعیین می گردد.
  • استرینگر یا خط کش:  قطعه ایست که برای اتصال بین پایه ها و روی کلاهک جهت حفظ تعادل نصب می شود.

مزایای کف کاذب چیست؟

  • ایجاد فضای کافی برای عبور کابل، تاسیسات الکتریکی، تجهیزات مختلف
  • دسترسی آسان به تجهیزات زیر سازه
  • جابه جایی سریع پنل‌ها با مکنده کف
  • تنوع در جنس و رنگ
  • تعویض و نگهداری آسانی دارد

انواع کف کاذب چیست؟

  • سراوینل
  •  فولادی توپر و تو خالی
  •  شیشه
  •  سنگی
  •  چوبی
  •  آلومینیوم

آیا برای ایجاد تفاوت سطح، کف کاذب بهتر است یا  روشهای استفاده از مصالح بنایی؟

کف کاذب علاوه بر آنکه قابلیت های فراوانی را در محیط مورد نظر فراهم می کند با توجه به ارتفاع قابل ایجاد وزن بسیار کمتری را به سازه ساختمان وارد می کند. همچنین امکان ایجاد تغییر در زیرساخت های موجود در زیر کف به آسانی برداشتن یک قطعه 3 تا 15 کیلو گرمی فراهم خواهد شد. بنابر این به صراحت می توان بیان کرد که جهت ایجاد تفاوت سطح استفاده از کف کاذب بهتر خواهد بود. سوالات متداول کف کاذب

آیا  برای اجرای کف کاذب  سیستم زیر سازی قوطی و پروفیل  و جوشکاری  پیشنهاد می کنید؟

صریح تربن جواب خیر است.

چرا؟

با استفاده از پروفیل دسترسی به تاسیسات محدود تر خواهد شد. امکان جمع آوری قسمتی از سیستم کف کاذب عملا ان بین می رود. امکان رگلاژ و لقی گیری سیستم کف کاذب حذف می شود. کیفیت اجرای سیستم کف کاذب با پروفیل و جوشکاری به مراتب پایین تر از روش اجرا با سیستم استاندارد کف کاذب می باشد. سوالات متداول کف کاذب

آیا کف کاذب آلومینیوم برای محیط های مرطوب مناسب است؟

مقاومت آلومینیوم در برابر رطوبت مناسب است اما باید به این نکات توجه کرد: قطعات سیستم زیر سازی شامل پایه متشکل از کلاهک – میله رابط و کفشک می باشد. عموما این قطعات در برابر رطوبت قفل شده و کار به تعویض قطعات خواهد کشید. بزرگترین عیب کف کاذب عدم پایداری ساختار می باشد.

چرا کفپوش HPL ترک می خورد را در مقاله زیر  مطالعه فرمایید:

چرا کفپوش HPL ترک می خورد؟

چرا پیچ کردن پایه‌ها‌ی کف کاذب  به زمین ممنوع است؟

سیستم و ساختار کف کاذب دائما تحت تاثیر تردد‌ها و لرزش های جانبی است. وقتی حرکتی روی سطح کف کاذب صورت می گیرد،فشار های وارده از طریق پنل کف کاذب به شبکه استرینگر منتقل می شود. این شبکه درصدی از  فشار های دریافتی را به سازهای اطراف منتقل می کند و مابقی فشار های وارده از استرینگر به کلاهک انتقال می یابد. وقتی کلاهک فشار و لرزش را دریافت می کند در جای خود و درون لوله  یا میله رابط جابجا می شود. بدلیل آزاد بودن بولت کلاهک درون لوله مقدار قابل توجهی از فشار تخلیه می گردد. اما هنوز تاثیر حرکت و لرزشها کاملا دفع نشده است. باقی مانده تنش های از طریق میله رابط به کفشک منتقل می گردد. اگر پایه یا همان کفشک به زمین پیچ – چسب و یا میخ شده باشد فشار وارده امکان تخلیه نخواهد داشت. اگر فشارها و لرزشها از ساختار سیستم زیر سازی کف کاذب دفع نشود به سمت بالا باز می گردد و سازه و ساختار خیلی زود دچار به هم ریختگی خواهد شد.

این مسئله برای اولین بار و در پرونده ثبت اختراع کف کاذب سراوینل مطرح،اثبات و به ثبت رسیده است.

چه روش‌هایی برای زیر سازی کف کاذب وجود دارد؟

سوالات متداول کف کاذب Frequently Asked Questions Raised Floor بسیار گسترده می باشد. باید در پاسخ به این دسته پرسش‌ها بیان کرد که : کف کاذب، کف دومی است که روی سطح اصلی قرار می گیرد. این سیستم برای پیکر بندی نیازمند زیر سازی است. از جمله تجهیزات زیر ساخت کف کاذب؛ پایه و استرینگر می باشد. این متعلقات با پیچ و رول پلاک شبکه‌هایی برای قرار گیری پنل ایجاد می کنند. پایه‌ها با فاصله مشخصی کنار هم قرار می گیرند. استرینگر برای حفظ فاصله میان آنها بخش فوقانی پایه نصب می شود. اما همیشه از این تجهیزات برای زیر سازی استفاده نمی شوند. شاسی کشی یا پروفیل کشی روش دیگری برای اجرای کف کاذب است.

پس از نصب کف کاذب چه اقداماتی باید انجام داد؟

بعد از نصب کف کاذب، سرویس دوره ای جهت حفظ و نگهداری تجهیزات ضروری می باشد. در سرویس دوره ای تعمیر قسمت های آسیب دیده، تعویض و بازسازی روکش رویی، رگلاژ جهت تراز نمودن سازه، سرویس تاسیسات زیر سیستم کف سازی و نظافت کامل کف کاذب انجام می گیرد. باید توجه کنید که پیشگیری بهتر از درمان است. با رعایت دستورالعمل مراقبت، از خسارت های احتمالی جلوگیری و طول عمر محصول افزایش می یابد.

جهت اطلاع از تعمیر و نگهداری کف کاذب مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

تعمیر و نگهداری کف کاذب

برای نصب کف کاذب نیروی متخصص نیاز است؟

نصب کف را به کارشناس مجرب و توانمند واگذار کنید. تا با دقت و مهارت، تمام مراحل کار را به بهترین شکل انجام دهد. برای دستیابی به این تخصص، دوره آموزش حرفه ای نصب کف کاذب را تهیه کنید.

کدام کف کاذب مناسب است؟

هر یک از مدلهای کف کاذب برای محیطی خاص مناسب می باشد. میزان رطوبت، زلزله خیز بودن منطقه، اندازه ولتاژ برق ، میزان سر و صدا، شیوه مرسوم نظافت و شرایط آب و هوایی تعیین کننده نوع کف مناسب برای هر مکان است.

جهت اطلاع از گارانتی کف کاذب مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

گارانتی کف کاذب

معایب کف کاذب آلومینیومی چیست؟

کف کاذب آلومینیوم به دلیل  قیمت بالا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل کف در حین تردد نویز اضافی در محیط ایجاد می کند و عایق صدا نمی باشد. به علت وزن سبک با تردد روی آن پنل‌ها دچار لقی شده و ثابت نیستند. تحمل فشار وزن سنگین را ندارد و برای ساختمان‌هایی که تجهیزات با وزن بالا وجود دارد مناسب نمی باشد.

جهت بررسی و مقایسه کف کاذب آلومینیومی و فولادی مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

مقایسه کف کاذب آلومینیومی و فولادی

روکش کف کاذب چیست؟

روکش، سطحی ترین قسمت کف کاذب است و مانند سپری از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.در انواع مختلفی مانند:  HPL ، PVC ، موکت و سرامیک،سنگ و … عرضه می شود. هر نوع روکش به سیستم کف سازی قابلیت خاصی می دهد تا کاربری آن افزایش یابد. به طور مثال: کفپوشPVC ویژگی مقاومت در برابر خورندگی، مقاومت در برابر حرارت و حشرات موذی را دارد. نوع پوشش روی کف با توجه به کاربری و شرایط محیط انتخاب می گردد.

قیمت کف کاذب چقدر می باشد؟

کف کاذب از قطعات مختلفی تشکیل شده است که در قیمت آنها تفاوت ایجاد می کند. جنس هر قطعه، نوع پنل (بیشترین تاثیر در قیمت)، قیمت واحد هر متر مربع، نوع بسته بندی، هزینه انتقال کالا تا پای کار و… در برآورد هزینه تمام شده محصول تاثیر گذار است.

امکان تولید کف کاذب فولادی با روکش HPL وجود دارد؟

پاسخ این سوال؟ بله.

امکان تولید کف کاذب فولادی با هر نوع روکشی وجود دارد. با اضافه شدن کفپوش HPL به ساختار سازه آن را به محصول پر کاربرد تبدیل می کند. زیرا روکش HPL استحکام بیشتر، قابلیت آنتی استاتیک و دفع الکتریسیته ساکن، ضد خش و عایق شدن در برابر رطوبت را دارا می باشد. به دلیل وجود رزین در ساختار HPL در برابر جریان الکتریسیته و اسید های ضعیف مقاومت مناسبی از خود نشان می دهد.

جهت بررسی و  مقایسه کفپوش Hpl و pvc مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

مقایسه کفپوش Hpl و pvc

کف کاذب الکترواستاتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

الکتریسیته ساکن به دلیل مالش اجسام پلاستیکی در محیط ایجاد می شود. درصورت تجمع آن انفجار بزرگی رخ می دهد. کف کاذب الکترواستاتیک با ساختار ویژه خود مقاومت الکتریکی را کنترل می کند.

الکتریسیته ساکن در مراکز حساس احتمال خطر برق گرفتگی را زیاد می کند. این محصول از عبور جریان الکتریکی جلوگیری می کند و مانع رسیدن آن به بدن انسان می شود.

کف کاذب صنعتی چیست؟

همانطور که از نام این محصول مشخص است، مناسب برای کاربری های صنعتی می باشد. این سازه مقاومت بالایی در برابر فشارهای عمودی، افقی و جانبی دارد. قادر به تحمل ترانسفورماتور با وزن 8000 کیلو گرم و سایر دستگاه های مربوط به مراکز صنعتی می باشد. ضد زلزله و مناسب برای شرایط محیط مختلف است. به راحتی لرزش های ناشی از عملیات قوس الکتریکی را دفع می کند. زیر پنل های کف کاذب صنعتی فضایی برای سازماندهی تجهیزات و حجم انبوهی از کابل وجود دارد.

کف کاذب سرامیکی چه ویژگی هایی دارد؟

کف کاذب سرامیکی به علت نوع ساختار خود مقاومت زیادی در برابر تردد، چرخ دستی، حریق، رطوبت و  دارد. این محصول  نارسانا است و الکترون های مربوط به برق را از خود عبور نمی دهد. کف کاذب سراوینل با پوشش سرامیکی جدید ترین نسل کف می باشد. علاوه بر ویژگی های سایر سیستم کف سازی دارای قیمت مناسب، طول عمر بالا نسبت به نمونه های پیشین، مقاومت بالا در برابر خوردگی و ساییدگی و… دارد.

امکان نصب کف کاذب بدون زیر ساخت وجود دارد؟

کف کاذب بدون زیر سازی در برابر عوامل فیزیکی مقاومت خود را از دست می دهد.که مورد تایید استاندارد های بین‌المللی نمی باشد. با شروع تکانه های زمین لرزه ساختار کف از هم فرو می پاشد و به تجهیزات زیر خود خسارت جبران ناپذیری وارد می کند. عدم وجود زیر سازی در مکان های ناهموار، تراز نمودن سازه را با مشکل مواجه می کند.

سوالات متداول کف کاذب

سوالات خود را مطرح کنید و تخصصی ترین پاسخها را دریافت کنید. تلفن را بردارید و 09900190083 را شماره گیری کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید. با لبخند پاسخگوی شما هستیم. کف کاذب نوآوران یک برند با کیفیت