تجهیزات اطفا حریق

تجهیزات اطفا حریق: به تمام عملیاتی که برای مهار، خاموش کردن و جلوگیری از گسترش آتش انجام می گردد اطفا حریق می گویند. این فرآیند مهم و پیچیده نیاز به تجهیزات و عملکرد مناسب می باشد. از مهمترین راهکار ها برای افزایش ایمنی و خطای انسانی استفاده از تجهیزات مدرن است. در این مقاله با ما همراه باشید و با تجهیزات اطفا حریق آشنا شوید.

سیستم اعلام واطفا حریق اتاق سرور

تجهیزات اطفا حریق

کنترل پنل اعلام و اطفای حریق

مدیریت عملکرد کل سیستم توسط کنترل پنل صورت می گیرد و دستور های عملکردی -مدت زمان تاخیر و…. توسط این تجهیز صورت می گیرد

پنل اعلام و اطفا حریق وظیفه مدیریت سیستم تجهیزات اطفا حریق را به عهده دارد.

ترتیب کلی عملکرد پنل اطفا حریق:(تجهیزات اطفا حریق)

تشخیص دود را  بوسیله سنسور یا همان دتکتور دریافت می کند وبر اساس اطلاعات محل دتکتور مربوطه دستور اعلام را به آژیر اعلام حریق ارسال می کند.

سیس با توجه به زمان در نظر گرفته شده تماس های تلفنی را از طریق دستگاه تلفن کننده به افراد مورد نظر اعلام می کند.

چنانچه با حضور فرد و استفاده نکردن از شاستی Stop دستور تخلیه گاز  اطفا را به کپسول یا مخزن مورد نظر صادر می نماید.

بنابراین انتخاب پنل اعلام و اطفا حریق از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

دریافت مشاوره تجهیزات اطفا حریق:

جهت دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان کارآزموده و متخصص شرکت نوآوران کیان ارتباط پایدار تماس حاصل فرمایید.

( تجهیزات اطفا حریق ) دتکتور دود

تشخیص دود و اعلام به کنترل پنل توسط دتکتور صورت می گیرد. دتکتور دود مدل های مختلفی دارد که بر اساس شرایط محیط -ابعاد محیط – و ارتفاع محل نصب انتخاب می گردد. باید به این نکته توجه کرد که عدم کیفیت دتکتور می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به مجموعه شما وارد کند. شما می توانید جهت اطمینان خاطر قبل از هرگونه هزینه کردن آخرین مشاوره ها را از ما دریافت نمایید.

(تجهیزات اطفا حریق) زنگ اطفاء حریق

زمانی که سیستم اعلام فعال می گردد جهت اعلام حریق زنگ اطفا به صدا در می آید. زنگ اطفا حریق گاهی می تواند از وقوع حریق جلوگیری کند. محل نصب زنگ یا آژیر اعلام حریق – کیفیت برد صدا از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

انتخاب یک مشاور توانمند می تواند از هدر رفت سرمایه سازمان شما جلوگیری کند.

قطعا انتخاب برند های گران قیمت نمی تواند به تنهایی کیفیت سیستم و عملکرد تجهیزات اطفا حریق شما را بالا ببرد.

طراحی مناسب و متناسب با محیط مورد نظر و اجرای استاندارد و بکار گیری تجهیزات اطفا حریق استاندارد در کنار یکدیگر این مهم را بوجود می آورد.

در کنار شما هستیم و به صداقت و توانایی و تخصص خود ایمان داریم.

به جمع مشتریان ما بپیوندید.

با لبخند پاسخگوی شما هستیم….مشتاقانه منتظر تماس شما هستیم.

لزوم تجهیزات اطفاء حریق Firefighting equipment:

سالانه با آتش سوزی، خسارت های جانی و مالی زیادی به افراد وارد می شود. که گاه جبران آن غیر ممکن است. حریق بی خبر و به صورت ناگهانی هر مرکز را تهدید می کند. و در یک چشم بر هم زدن چنان گسترش می یابد. که فرصتی برای نفس کشیدن هم به شما نمی دهد. بنابر این باید تدبیری اندیشید تا هر مکان را، در برابر این حادثه مجهز کرد. استفاده از تجهیزات اطفاء حریق، ایمنی محیط را در برابر آتش بالا می برد. نوع تجهیزات برای اطفاء حریق در هر مکان متفاوت می باشند. بسته به نیاز هر مرکزی از تجهیزات مناسبی استفاده می شود. بعد از بررسی محیط توسط کارشناسان، لیست تجهیزات متناسب با موقعیت جغرافیایی محیط ارائه می شود. تا محل از ایمنی  بالایی برخوردار شود.

تجهیزات اعلام و اطفاء حریق چیست؟

تجهیزات اطفاء حریق به وسایلی گفته می شود. که در زمان آتش سوزی به افراد و آتش نشان، جهت سرکوب آن کمک می کنند. یا به صورت خودکار باعث اطفاء حریق می شود.

انواع سیستم اعلام و اطفاء حریق:

لحظات ابتدایی شروع آتش بسیار اهمیت دارد. و در صورت تشخیص از ایجاد خسارت جلوگیری می شود. سیستم اعلام و اطفاء حریق انواع مختلفی دارد. بعد از شناسایی آتش با صدای آلارم، افراد را آگاه می کند.

یا با آتش نشانی تماس می گیرد. در برخی مراکز حساس، سیستم اعلام و اطفاء حریق به صورت اتوماتیک باعث سرکوب آتش می شود. انواع سیستم اعلام و اطفاء حریق بر اساس عملکرد خود دارای دو نوع دستی و اتوماتیک هستند. تجهیزات اطفاء حریق

سیستم اعلام و اطفاء حریق دستی:

سیستم اعلام و اطفاء حریق دستی، تشخیص آتش به عهده انسان است.  این سیستم شستی تنها تجهیز اعلام حریق محسوب می شود. مناطق حساسی که انسان حضور ندارد نمی توان از آن استفاده کرد. نمونه رایج سیستم اطفاء حریق دستی، کپسول آتش نشانی است. تجهیزات اطفاء حریق

سیستم اعلام و اطفاء حریق اتوماتیک:

دخالت انسان در فعالیت این سیستم بسیار محدود است.  و با انجام فعالیت های خود در سرکوب حریق مداخله می کند. سیستم اعلام و اطفاء حریق گاز FM200 و آیروسل از انواع سیستم اطفاء اتوماتیک هستند.

سیستم اعلام و اطفاء حریق گاز FM200:

یک سیستم حفاظت از آتش می باشد. در عرض 10 ثانیه آتش را شناسایی و مهار می کند. گاز FM200 در رده گاز های پاک دسته بندی شده و از درصد سمی کمی برخوردار است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم اعلام و اطفاء حریق FM200 اینجا کلیک کنید.

سیستم اعلام و اطفاء حریق آیروسل:

یکی از سیستم های اتوماتیک اطفای حریق است. آیروسل در واقع سوسپانسیون ذرات جامد ریز و یا قطرات مایع در گاز است که در سیستم آیروسل قرار می گیرد. این سیستم با ایجاد اختلال در در واکنش زنجیره ای باعث مهار آتش می شود. آیروسل به سه روش کاهش دما، اکسیژن و بر هم زدن واکنش شیمیایی عمل می کند. تجهیزات اطفاء حریق

کپسول آتش نشانی:

قوطی های استوانه ای که با ترکیبات مختلف مانند پودر و گاز، کربن دی اکسید و آب برای خفه کردن آتش از آن استفاده می شود. برای سرکوب حریق، و استفاده از کپسول باید ضامن کنار اهرم را بیرون بکشید. سپس با فشردن اهرم بالای کپسول آتش نشانی، مواد درون آن با فشار زیاد بر روی دل حریق می ریزد. تجهیزات اطفاء حریق

جعبه آتش نشانی Firebox:

جعبه آتش نشانی یا فایر باکس یکی از مهمترین تجهیزات اطفاء حریق به صورت دستی است. از آن بیشتر در ساختمان های اداری، صنعتی و مسکونی استفاده می شود. فایر باکس محفظه ای برای نگهداری سیستم اطفاء حریق است. درون آن کپسول آتش نشانی و قرقره نگهدارنده قرار می گیرد. جعبه آتش نشانی باعث جلوگیری از بازگشت آتش، پاکسازی محیط از حرارت و دود، سهولت در خاموش کردن آتش و… می شود.

وظیفه تجهیزات اطفاء حریق:

اکسیژن، سوخت و حرارت سه عامل مهم در شروع و پیشروی آتش می باشد. تمامی تجهیزات اطفاء حریق وظیفه دارند با عملکرد خود یکی از این سه عامل را حذف کرده و از چرخه حریق خارج کنند. با این کار آتش را متوقف و از خسارت آن جلوگیری می کنند. به طور عمومی با توجه به ماهیت حریق با روش های زیر آتش مهار می شود: خفه کردن، حذف ماده سوختنی، کنترل واکنش زنجیره ای و سرد کردن.

با لبخند پاسخگوی شما هستیم.